Spelregels sponsoring teams

Nieuw seizoen; nieuwe sponsoring? 

Paar spelregels bij het sponsoren van (outfits van) Concordia teams.

Aan het begin van een nieuw seizoen krijgen wij geregeld de vraag ‘Hoe om te gaan met sponsoring van jeugd- of seniorenteams?’. Uiteraard juichen wij het zeer toe als lokale of regionale sponsoren zich melden om teams in het nieuw te steken, bijvoorbeeld door spelers en staf te voorzien van fraaie trainingspakken. 

Om dit in goede banen te leiden en om de kwaliteit en uitstraling van de vereniging te waarborgen, hebben wij – zoals gebruikelijk in sportomgevingen – een paar spelregels opgesteld.
  • In de praktijk zijn er diverse mogelijkheden; de sponsor meldt zich zelf of wordt via iemand uit het team benaderd. Leg in ieder geval even het contact met de sponsorcommissie via [email protected] en stem de inhoud en opzet van de sponsoring goed af. 

  • Allereerst kijken wij of er geen conflicterende belangen zijn in relatie tot andere sponsoren (bijvoorbeeld een bank meldt zich terwijl ABN Amro onze hoofdsponsor is), of er geen morele of ethische bezwaren zijn (wij willen bijvoorbeeld geen ongezonde voeding promoten) en we kijken of de outfits ook bij RHC Concordia passen. Denk bij dit laatste aan onze clubkleuren rood/zwart al dan niet in combinatie met wit en/of grijs. 

  • We bespreken ook met de sponsor de mogelijkheid om niet alleen het team te helpen, maar bijvoorbeeld ook met een percentage van het totale sponsorbedrag de vereniging weer een stap vooruit te helpen. 

  • Tenslotte hechten wij er veel belang bij dat de outfits van kledingmerk Reece zijn en de bestelling via onze partner Posno Sport verloopt, zodat de uitstraling ook ‘des vereniging’ blijft. Tot zo ver het ‘strenge gedeelte’. 
Wij kunnen – naast het toetsen van de voorwaarden – ook zeker zowel het team als de sponsor(en) van dienst zijn. Wij hebben als commissie veel ervaring met dergelijke trajecten, we kunnen helpen met de hele coördinatie van de actie en we kijken mee dat de uitstraling van de teams top is! 
  • Geregeld gaan we naar aanleiding van het contact met het team ook in gesprek met de sponsor om te bespreken in hoeverre deze sponsor nog meer voor de vereniging kan en wil betekenen.
     
  • We adviseren over de juiste exposure op onze accommodatie, ondersteunen gerichte acties om doelgroepen te bereiken via onze vereniging. 

  • We kunnen de sponsor toegang bieden tot ons uitgebreide RHC Concordia netwerk. 
Kortom, de sponsor kan veel aan ons hebben. Daardoor is de kans groot dat de sponsor volgend jaar ook nog sponsor is. Daar heeft het team ook weer wat aan.
 
Dus… overweeg je om jouw team met behulp van sponsoren in het nieuw te steken, schakel dan even met de sponsorcommissie. We helpen je graag verder!
 
Sponsorcommissie
RHC Concordia